Ett KÄRT återseende ♥

Nu var det ett tag sen jag skrev något igen. Går långt mellan gångerna men jag varken ork eller tid längre. 

Vi har hunnit se våran lilla skatt i magen 2 gånger sen jag skrev sist. I fredags var vi lediga hela familjen. Jens klippte gräset och jag satt och lekte lite med Nova. Rätt var det var blev Nova rädd för gräsklipparen och hoppade upp i mitt knä varav hennes knä smällde till i min mage. Jag blev öm ganska direkt men tänkte inte mer på det.
2 timmar senare var jag tvungen att gå in och försöka vila för det började göra ondare. Tog en alvedon, duschade lite och försökte vila men efter ytterligare 2 timmar stod jag inte ut för det blev bara sämre och sämre.. Ringde till förlossningen och fick en tid direkt. Fick lämna kissprov, kollade blodtrycket och hjärta på bebisen och allt såg bra ut! Efter en timme kom en läkare och gjorde ultraljud. Bebisen mådde bra men hon såg något mörkt på moderkakan precis där jag fått en smäll och var öm. Hon visste inte om det hade att göra med smällen eller om det var så att min moderkaka såg ut så. Fick iaf en tid morgonen efter.
Natten var jobbig. Så fort jag rörde mig vaknade jag av att det gjorde ont. Hade fortfarande ont på lördagsmorgonen när jag åkte upp men det var mycket bättre än i fredags. När vi kom upp till förlossningen gjorde vi ett ultraljud igen och moderkakan såg likadan ut som dagen innan. Hon kollade om det var någon blödning på moderkakan men det var det som tur inte! Fick order om att vila och ta det lugnt så skulle det nog bli bra om någon dag. Söndagen mådde jag mycket mycket bättre. Det gjorde bara ont när jag reste mig snabbt eller klämde på magen. Idag mår jag som vanligt igen :) Eller ja, som en vanlig gravid tjej!

Herregud vad jag börjar känna mig osmidig! Redan lixom! Är "bara" i v.24 och har mer än 100 dgr kvar! Hur kommer jag känna mig de sista veckorna!? Orörlig?! :) Jag kan inte minnas att jag var såhär "klumpig" när jag väntade Nova.



Det sparkas ♥


Har föressten skaffat Instagram nu! Där försöker jag uppdatera med lite magbilder och annat smått o gott :) karinsundberg

Andrea.
2012-05-30 @ 19:22:42
URL: http://elffors.blogg.se/

Nu hade du minsann en fin header iaf, fick du ordning på det?



Nej vad otäckt med magen, skönt att de tog er på allvar och kollade upp det och att allt var ok. Olyckor sker ju så lätt och syskonsparkar händer ju att de kommer utan någon ond baktanke. Men som sagt, tur att allt verkar bra!



Kram




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0