Det här med namnet..

Att det ska vara så svårt att fastna för ett namn. Jag har hur många fina tjejnamn som helst men inte ett enda killnamn som jag gillar... Vi har kanske bestämt oss för ett namn nu iaf, Leo. Jens har velat haft det som namn på sin son i flera år. Det var någon gammal kär släkting till honom som hette så. Jag har dock svårt att kalla honom för det. Det känns inte 100 än Men jag har inga andra förslag heller och jag ogillar ju inte namnet så jag får helt enkelt vänja mig! Det blir nog bra tillslut. Nova och Leo fungerar bra ihop. Men det är tråkigt att inte ha ett namn som känns klockrent, som man fastnar för direkt... Vi fick papprena från skatteverket i fredags så jag lär väl ta tag mig en ordentlig funderare innan vi fyller i det och postar. GAH, varför ska jag vara så velig..?! :(
  
 
Är du en Leo?
Stina
2012-09-30 @ 20:11:26

Nej, det är inte lätt med namn. Jag hette Maria till jag var nästan tre mån och det var dags att bestämma sig inför dop mm. Nu har jag det som andranamn. Jag var helt enkelt ingen Maria ;)

Andrea.
2012-09-30 @ 20:53:48
URL: http://elffors.blogg.se

Känner igen mig! Harry tog en evighet att komma på namn till, och ibland känns det fortfarande inte helt rätt.. Han är ju över fem månader nu liksom.. Jaja, han fick heta Noah i mellannamn och det hade jag gärna kunnat tänka mig annars.
Älskar även Henning, Olle, Elvin och Ivar.

Jag tycker Leo var jättefint! Gå på magkänslan och ha inte för bråttom. Svårt att ändra sig sen när alla vant sig!
Kram

Sanna - Mamma till Julius
2012-09-30 @ 21:46:36
URL: http://sannassaga.blogg.se

Jag tycker absolut han ser ut som en Leo :)

Nettan
2012-09-30 @ 22:34:39
URL: http://www.ornblom.blogg.se

Så där var det för mig med Robin också. Har alltid tyckt jätte mycket om det namnet och sagt om jag får en son..... Men sen när han kom tyckte jag nästan inte att det var en Robin. Men det var samtidigt svårt å få bort det också. Så han blev en liten Robin. :) Alva blev direkt en Alva fast vi inte ens hade funderat på det namnet innan.
Leo är iaf jätte fint. :)
Noel passar bra ihop med Nova och är fint. Eller Liam.
Men visst är det lite skrämmande när man tänker på vilken betydelse ett litet val är. I hela deras liv ska de bära med sig namnet..

Apropå borrningen så försöker jag sparka igång Magnus lite så att han ska ta tag i det. Men det händer inte mycket. Jag letade fram 4 företag som vi ska kontakta och be om offerter. Så får vi väl se. Skulle ju gärna vilja hinna få det gjort innan den här vintern. Tack för hjälpen!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0