19 November

Oj vad många som kikade in idag på bloggen. Det lär vi fira med ett blogginlägg! :)
 
 
Barnen växer så det knakar. Casper klättrar mer än någonsin. Vi har möblerat om i vardagsrummet så han inte kan klättra upp i fönstret längre. I köket ligger matstolarna ner på golvet, annars klättrar Tjabo upp på matbordet och sedan vidare till fönstret för att stå där och knacka och vinka till grannarna. Han är verkligen ÖVERALLT! Har har ingen ro till att sitta still och leka med leksaker. Han har tack och lov börjat kunna kolla på tv, eller han tittar på en sak och det är otecknade Pippi på rymmen. Då kan han sitta still 30-40 minuter. Ja, jag vet att barn inte ska titta på tv men låna Casper en dag så ska ni få se att det kan vara skönt med en film som "barnvakt" då och då ;)
 
 
 
Casper har sovit dåligt på natten från det att han föddes. Han har ätit varje natt, minst 1 gång. Det har på slutet blivit mer som en rutin än ett måste. Denna grabb behöver INTE äta på natten. Han gör inget annat än att göder sig själv dagtid. Hans favoritord är just nu "Äta"...
För två veckor sedan bestämde jag att det var slut på ätandet nattetid. Jag orkar inte kliva upp och göra välling varje natt. Min kropp behöver sömn!! Första veckan gick sådär. Han var vaken 1-2 timmar på natten. Eftersom jag tyckte synd om Casper när han grät och inte kunde somna om när han inte fick välling tog jag över han till sängen så han fick ligga bredvid mig. Kom sedan på att jag var dum som nu höll på att skapa en ny rutin. Att istället för att äta på natten skulle han komma över och sova bredvid mig! Eller sova? Krypa runt, sitta upp, ligga ner, sitta upp, snurra runt, sparka mamma i huvudet, skratta, peta mamma i näsan, klättra lite till.. Ja så höll han på i 1-2 timmar tills han somnade av utmattning. Å vem orkar ha en sån livlig unge bredvid sig varje natt?! Inte jag iaf :) Då har jag den senaste veckan suttit bredvid han och smekt han på ryggen tills han somnat. Det har fungerat jättebra, iaf 2 av 7 nätter :) Han har alltså sovit 2 hela nätter denna vecka ;) Helt otroligt för att vara Casper! Borde nästan skrivas in i Guinnes rekord!! Casper har nu sovit 4 hela nätter på 14 månader ;) Haha!  Helt sjukt!! Men nu hoppas jag att de sömnlösa nätterna är ett minne blott!!
 
Nova har sen sist hunnit med att blivit kär. Vi var och hälsade på Anna (som gör smycken och säljer på novisenwebben). Hon har 2 grabbar. En som är lika gammal som Nova och en som är lika gammal som Casper. Nova och Viktor var på övervåningen och lekte medans Anna och jag lagade lite lunch. När lunchen var färdig gick jag upp för att säga åt dem att komma ner. Då, när jag sticker in huvudet sitter de och fnissar i sängen. Jag frågar nyfiket vad de gör. De svarar "ingenting" och fnittrar lite mer. Då frågar jag om de sitter och pussas?! Och de svarar glatt JA! :)
Nova säger sen när hon kommer hem "Mamma! Jag älskar hans läppar. De såg så goda och smarriga ut!"  Haha! :) Hon kom dock på dagen efter att hon skulle gifta sig med Casper och man kan ju bara gifta sig med en så hon kunde inte vara kär i Viktor längre.. Bekymmer bekymmer.. Inte lätt att vara 4år!
 
Taket börjar äntligen bli färdigt! Takpannorna och själva taket blev färdigt för ett tag sedan men vi har haft vindskivorna och plåtjobb kvar. Ena sidan gjorde vi för någon vecka sedan och andra sidan gjorde vi i helgen. Herregud vilket kanonväder. +11 grader och sol, i november!!! Fick vi allt grundmålat och klart! :) Det ska bli så skönt när man kan släppa takprojektet. Plåtslagaren kommer i helgen och fixar plåten runt skorstenen och snörasskydd (eller vad det heter?!). Sen kan vintern komma! :) Har ingen bild på taket MED vindskivor. Det var mörkt när Jens spikade upp sista brädan... Får bjuda på en sån bild i nästa blogginlägg.
 
 
 
 
Min älskade lillebror har flyttat till Azorerna med Evelina ♥ Det känns väldigt tomt utan dem hemma ♥  Jobbigt att bo i ett land där det är +18 grader som kallast. Om jag är avis? Nä...... eller jo, det är jag. Jag vill också följa! :) Blir till att spara pengar så vi kan åka dit och hälsa på. I mitten på februari börjar charterresorna dit så det blir väl då någongång vi åker. Långt dit bara ♥
 
Ska gå och sova nu. Hoppas ni är nöjda med denna "lilla" uppdatering. Jag skriver som jag gör varje gång. "Jag ska bli bättre på att uppdatera....."
 
 
G O D N A T T
 
 
 
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0