Skithosta!

Hela denna vecka har jag haft en hemsk rethosta. Tack vare denna hosta har jag nu fått livmoderframfall. Varje gång jag hostar känns det som att något ska lossna och ramla ut.

Från Google:
"Framfall innebär att en eller flera av slidans väggar, tillsammans med bakomliggande organ, buktar in i slidan. När framfallet ökar kan det även komma ut ur slidan. Om området längst in i slidan sjunker ner buktar livmodertappen eller livmodern ner i slidan. Orsaken är att de muskel- och bindvävsstrukturer som håller slidväggarna på plats har försvagats. Det tydligaste tecknet på framfall är att man känner att något finns i eller kommer ut genom slidöppningen"

Ringde MVC imorse för jag blev lite orolig efter lite googlande på detta. Fick en jourtid 2 timmar senare. Träffade en jättegullig barnmorska vid namn Lena. Hon undersökte mig och sa att det var hostan som ställt till det. Det blir sånt tryck nedåt när jag hostar så jag fick order om att INTE hosta mer vilket är lättare sagt än gjort :( Får heller inte lyfta mer än nödvändigt! Lillebror gick bra men helst inte mer än det! Sen så ska jag knipa, knipa och knipa!!

Jag som var så nöjd över att jag inte sprack under förlossningen och att jag mådde toppen efter och så åker jag på detta :( Jag som vill ut och promenera och träna... Ska på återbesök till mvc den 28 november, långt dit ju :(

Stina
2012-10-05 @ 21:04:36

Nej, men usch. Stackars dig! Se till att verkligen ta det lugnt nu och kniiiip. Har en kollega som fått operera sig nyligen pga just framfall för att hon slarvade med knipövningarna för sådär 14 år sen. Det fick mig att börja knipa massor massor massor. Kämpa på och försök få Jens att vara hemma lite till :) Kram till hela familjen

Madde - Trucker Mamma Madde
2012-10-05 @ 21:09:31
URL: http://vhdbrud.blogg.se

Åh men neeej! Stackare! :(

Haha ja ibland har jag lite tur, han blev kanonnöjd över tvättmaskinen iaf så det var bra! :D

Jadu, jag förstår inte vad ungen ska upp och göra klockan FEM!!??

Kram

Andrea.
2012-10-05 @ 21:53:26
URL: http://elffors.blogg.se

Kram till dig, hoppas det räcker med sjuka och krångel nu!
Fattar att det inte är så enkelt att bara ta det lugnt, men försök lyssna på BM nu och passa på att mysa med ungarna och tänka på dig själv.
Att träna och se fantastisk ut hinner du med sen, dessutom så tycker jag du såg så himla fint gravid ut det jag sett på bilder så jag tror inte du behöver ha så bråttom!
Jäkla skit att det ALLTID är nåt som ska krångla.. Min förlossning gick toppen den med, men jag fick as ont några dagar efter vi kommit hem. Då hade jag tydligen blodrester kvar, fick tabletter och skulle ev skrapas. Behövde ingen skrapning efter tabletter men fick istället blodförgiftning. Sen så passade såklart en lunginflammation på att ta sig an min kropp.. Suck!
Men, jag vilade som de sa och idag är jag starkare än nånsin!

Lycka till och kämpa inte på mer än du måste. :)

Malin
2012-10-05 @ 22:20:05
URL: http://minimala.blogg.se

Din stackare! Hosta är nog det jobbigaste man kan drabbas av och som om inte de vore nog :( ska nog börja knipa själv i förebyggande syfte.. Krya på dig!

Andrea.
2012-10-06 @ 20:40:20
URL: http://elffors.blogg.se

Jag blev sjuk i lunginflammation när K var sju mnd, först inlagd på sjukhus och sen skulle jag vara sjukskriven i 4 veckor (var väldigt sjuk). P var då föräldraledig men efter nästan två veckor klarade jag mig själv och han åkte på jobb igen.
Hade lunginfl igen i februari i år varpå jag klarade mig utan att P var hemma, och efter Harrys förlossning i april i år så var det ju dags igen. Då var jag inlagd med intravenöst i 6 dygn och efter det var jag sjukskriven i en vecka (eller om det var två?). P var då föräldrarledig.
Min erfarenhet är att ÄR MAN SJUK/DÅLIG så är det inga problem med sjukskrivningen. Jag har inte haft ett krångel från läkare eller fk, men då har jag verkligen varit i dåligt skick också. Nu senast så var det bara tur att jag inte somnade hemma för jag hade ju fullt utvecklad blodförgiftning..

Men som sagt, du är ju dålig nu du med, och du vill ju (antar jag) fungera helt normalt i framtiden också så jag tycker absolut att du ska prata med läkaren om sjukskrivning. Att vara hemma själv med två barn är INTE att ta det lugnt, även om många tror det.

Lycka till och hoppas hostan ger med sig! :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0