Seriöst!? Tarzanboy..

Idag var Casper och jag på bvc. Lillemans tur att väga och mäta. Ny vikt och längd, 8månader - 8790g och 71cm.
 
Usch vad jag börjar bli trött på att åka dit nu.
 
Casper började ju röra på sig för ett tag sen så bvcsköterskan frågade om vi hade grind på trappen uppe. Ja svarar jag. Men han är aldrig uppe själv och kryper så vi använder den inte än. Då tyckte hon att vi nattetid skulle ha den stängd för Casper kunde ju klättra ur sängen och krypa till trappen och då ramla ner om vi inte stängde grinden! Men HALLÅ!!  Han är väl ingen jäkla Tarzan heller! Inte kan min 8 månaders bebis klättra ur spjälsängen som är på nedersta läget och sedan ta sig ut i hallen och ramla ner för trappen? Det är ju precis så att Nova blivit så lång att hon kan klättra ur och i Caspers spjälsäng själv. När Nova var liten fick vi lära oss på bvc att det finns varmt vatten i kranen som man kan bränna sig på och att saxar och knivar är vassa. Så, nu vet ni också det ;)
 
 
 
Stina
2013-05-27 @ 22:53:38

Jo, men det är klart han kan klättra. Kan ni ingenting om bebisar ;) BVC....suck!!

Svar: Eller hur! Kanske ska sätta ett extra hänglås på ytterdörren också så han inte rymmer? För det borde han kunna göra snart, eller?
karinochnova.blogg.se

Erika
2013-05-30 @ 12:55:15
URL: http://www.tankefordagen.wordpress.com

Med den där beskrivningen om hur ha skulle ta sig ur spjälsängen och krypa ut i hallen och ner för trappen får mig att tänka på The Grudge... huuuu :)




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

.

RSS 2.0